SİYASETE Sİ..
Sırada siyasetin si bemol günleri ve si bemol major günlerin yaşanması var. Sıradan karnaval havasında geçiştirilen yüzsüzlüklere isyan şartı var. Tabandan tavana, dipten pike resmen kontrolden çıkılmışlık durumuna karşı duruş gerektiği var. Yani si bemol, si diyez, her makamdan tiplere ve malum maraza seslere metodik direnç hali güncellenmesi var. Çünkü darlığa varlık dayanmaz. Üstelik çıkan tıkanan, tiz çalınan tüm sesler arızalı. Ara Taksim sonrası si bemol adam ol çağrısı, si diyez daha diyeceklerim var vurgusu gecikmiş. Artık müzikali ayakta tutma eğilimi müzmin minvalde...
Sıkıntılı siyasete si, kromatik semi tondayken müzikalitesine bakmadan övülen ve övünülen periyodik sistem çöktü. Siyasete yürek paralayıcı, kara pazar ayarlayıcı ve panayır katkılı ayarlamalar ile her katında son kalan rezervleri de tüketecek denli gevşeklik hakim. Rotasız, adaletsiz ve trajik sona son sürat gidiş hayırsızlığı gündem. Günden güne notasızlık, arsız tapınma ve toptan kaybediş hazımsızlığı güncel...
Bu hazırlıksız manzara mi den azınca, solfeji faşizanca kontrolde tutma çabası azımsanamaz boyut. Somut olan genel çaresizlik. Soyut imlerle akıllar ele geçirildiğinden, sanal siyasi odaklanma tek boyut. Neticesinde yaşama giren itirafı zor hayal kırıklıkları. Umudun tükeniş nedeni kısır siyaset ve emre hazır siyasetçilerin bastırdığı si diyez...
Ne diyersek odur manasına siyasetten semirenler besbelli. Kusursuz kemirilenler dramatik ve trajik gidişata akıllarını kilitleyenler. Siyaseten sömürülenler ise gelecek diğer konvoyu gözleyenler. Oysa traşlanan trafik sıkışık, işler çok karışık...
Siyaseten oto kontrolden kopulduğundan kontrol tamamıyla kontrol dışı yabancıların tekelinde. Sonuç, akılla bağdaşmayan siyasetik diplomatik notalarla müzikal ahenk resmen kaybedilmiş. Sürekli yanlış notalara basılarak ruhlara mıhlanan ayıplar müzikal değeri düşürülmüş. Bundan diyatonik uyum negatif etkilenince yerelden genele tam gaz, gam...
Gamsız siyaset, ruh halini yansıtmayan portrelerle mayalandıkça, konumu kontrolde tutma eğilimi ortadan iki. Cehalet akılları kör ettikçe kontrol dışına taşma tavrı üç. Doğan çatışma ve kamplaşmayla kontrolün hepten emperyalist tekellerin insiyatifine geçişine hız ayarı dört. Böylece dörtdörtlük farzedilen akış bir anda tersine. Dahası deniz bitmiş ve eksik etik, kiloş etek arasındaki yüzsüzlük yüzünden enflasyon yüzlü basamaklarda...
Sonrası siyasetin siyini eken, ektiğini biçen sirlerin topuna si, topuna sin ve kontrollü sinkaf. Çünkü beş para etmez bir kelebek etkisi dört koldan çarpınca malumu marjinalleştirme jesti. Peşinden makul perspektifi akla perçinleyenlere si diyez notasıyla kelepçe. Bütün suç sol anahtarında çıkışıyla porteden adamdan sayılan nice adamsı portrelerin, siya siya silindiğini unutturma cakası. Hali harap silindire, siyaset sirlerinin havası cakası, cilası civası yetmez. Çünkü çok geç de olsa da acı anılar canlanır...
Can çıkmadıkça anılarda kalan si bemol benzeri, si diyez örneği silkelenen siyaset ve sağlakların sol anahtarına aralıklı dizilişi olur. Ve belli zaman sonra yazılı kurallar çerçevesinde sibemol-sidiyez dibe çakılmanın porteden tek notayla kaldırılışı gözlemlenir...
Gözler açılır ve ansızın anılara girer port porte çıkmazında bocalayan siyaset. Sınırlı siyasetin sadece muhtaç insan trafiğini idare eden polisiye görevleri yüklenişi. Oysa her metropolis yükü arttıran her şeyin farkındadır. Farkındalığın müzikal açılımı ise "ne sen bunun fakındasın, ne polis farkında" ara namesidir.
Siyasete si, sol anahtarı...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.